логин:    пароль: Регистрация
Вы здесь:
  
«Я не займався змінами старого каналу, для мене «ТОНІС» просто народився заново...» - «Контракты» №42 Октябрь 2004г.

Віталій Докаленко, Голова Правління Відкритого акціонерного товариства «Телеканал «ТОНІС», очолив канал 2003 року. На той час «ТОНІСу» виповнилося ні багато, ні мало — 13 років. Нова команда на чолі з Віталієм поставила собі за мету вивести канал до другого ешелону українського телеринку. Сам Докаленко розповідає про успіхи «ТОНІСу» без особливого ентузіазму. Мабуть, це правильно: про успіхи каналу повинен говорити телеглядач, а не його керівництво.


Віталію, розкажіть, з чого починалася ваша телевізійна кар’єра?

— Історія насправді проста. З телебаченням я пов’язаний практично все своє життя. Закінчив факультет журналістики університету Шевченка. Відразу після армії пішов працювати на УТ-1 механіком 3-го розряду з експлуатації телевізійного обладнання. Потім, 1988-го з’явилася одна з перших в Україні продакшн-студія «Майстер-відео». Кілька років я займався виробництвом кліпів для українських музикантів, потім був режисером циклу програм «Обличчя світу». А безпосередньо перед переходом на «ТОНІС» працював головним режисером «Нового каналу».

А як трапилося, що ви стали Головою Правління каналу «ТОНІС»? У вищому навчальному закладі такого зазвичай не навчають.

— Уся справа в практиці. За час між 1986 роком, коли я починав, і 2003-м, коли прийшов на «ТОНІС», через мене було пропущено N-кількість телевізійних спеціальностей. Від механіка до режисера.

А в червні 2003-го мені запропонували зробити «ТОНІС» іншим. Було написано конкретний бізнес-план з розумінням телевізійного ринку і можливостями розвитку. А головне — з розумінням того, що за телебаченням у цій країні майбутнє. Для мене це був своєрідний виклик — зібрати все разом і зробити успішний канал.

Яким саме був «ТОНІС» до вашого приходу?

— Негарно було б займатися перетиранням кісток минулої команди «ТОНІСу». Особисто для мене канал просто народився заново.

Тепер в ефірі каналу — програми «Майстер-клас», «Контекст», «Жіночі штучки» та ін. Майже рік в ефірі оновлені новини «24 години». До речі, служба новин «ТОНІСу» — відділ, який живе власним життям з характерною тільки йому ритмікою і специфікою.

При цьому на каналі є відділ маркетингу, юридичний відділ, а також технічна служба, яка займається технічним обслуговуванням усіх зазначених підрозділів.

До того ж технічна база каналу значно оновилася, ефірне мовлення ведеться з основного офісу, де тепер зосереджено весь персонал і матеріально-технічну базу. Нові студії телеканалу «ТОНІС» обладнані сучасною технікою, що дає змогу значно поліпшити якість програм і розширити виробництво. Канал просто став іншим.

Хоча ще рано говорити «став». Ми в постійній роботі над ним. До того ж управління телеканалом має певні особливості. По-перше, телебачення — це сплав абсолютно різних напрямів, спеціальностей, рядових працівників, зірок та всього іншого. По-друге, існує зв’язок із зовнішнім світом, зовнішнє спілкування. І між усім цим треба знайти один реальний компроміс.

Якими є основна тематика програм на телеканалі та його цільова аудиторія?

— Ми «доросліші», ніж, наприклад, ТЕТ. Наші глядачі — цілком дорослі люди, середній вік яких — близько 35 років. Нас дивляться як жінки, так і чоловіки, хоча перших все ж трохи більше. Загальна аудиторія становить близько 20 мільйонів осіб у всіх регіонах України.

Віталій, а як ви оцінюєте позиції «ТОНІСу» в українському медіапросторі?

— Насправді конкретно оцінити ситуацію досить складно. Є, наприклад, історія перегляду каналу в Києві. Якщо брати це за базову одиницю, то канал на 6-8-му місці у країні. Основна наша проблема сьогодні — це проблема регіонального ринку, тобто покриття країни. З цим, до речі, стикаються всі молоді телевізійні засоби масової інформації. І до цього все прив’язується. Тому ми постійно працюємо над просуванням марки каналу в регіонах, нарощуємо час мовлення в ефірі регіональних телекомпаній-партнерів. Сьогодні «ТОНІС» покриває ефірним мовленням 38 міст країни.

Існує також питання звикання до каналу, виховання власного глядача. Зрозуміло, що позиція молодих каналів, тобто тих, хто мусить наздоганяти, складніша.

До того ж окрім амбіцій, програм телеканалу є ще й економічна складова. Це ринок з досить жорсткою конкуренцією, всі учасники якого прагнуть виробляти кращі програми, мати кращий перегляд і вищі рейтинги.

Яку політику проводить канал щодо молоді?

— До молодого покоління ми ставимося позитивно. Багато з тих, хто приходить до нас на практику, залишаються працювати на каналі. Певна ротація робочих місць на «ТОНІСі» відбувається постійно. І якщо навіть усі вакансії, приміром журналістів, зайняті, завжди є авторські програми. Наприклад, програма «Майстер-клас». Після року ефіру проект став комерційним, має свого глядача і досить високі рейтинги. А починалося все з того, що журналістка одного з київських тижневиків Олеся Ногіна прийшла брати інтерв’ю і принесла з собою виклад свого авторського проекту. Буквально вже наступного тижня ми запросили її до своєї команди.

А щодо внутрішнього менеджменту на каналі?

— Я вважаю, що працювати має бути легко. Ми прагнемо створити власну, позбавлену інтриг атмосферу. У нас є свої норми спілкування, свої люди і прозорі взаємовідносини. Всім зрозуміло, хто і чим займається.

І останнє питання: яким ви бачите майбутнє каналу? І якою, виходячи з цього, буде загальна концепція розвитку каналу?

— Я вже казав, що українське телебачення переживає сьогодні дуже цікавий період. Тому про основну концепцію каналу я поки що не говоритиму. Скажу тільки, що телеканал розвиватиметься, займатиметься виробництвом нових власних телепроектів, залучатиме більше глядачів. Уже до кінця цього року ми плануємо збільшити частку нашої аудиторії до 2,5% по Україні і до 5% по Києву.


До речі...

l Телекомпанію «ТОНІС» було створено 1989 року, і на момент заснування вона мала статус всесоюзної.

l Після розпаду СРСР центральний офіс телекомпанії перемістився до Миколаєва. «ТОНІС» отримав ліцензію на супутниковий телеканал WORLDNET.

l 1992 року головний офіс перемістився до Києва, канал автоматично розпочав мовлення в Києві. Паралельно починається експериментальне супутникове мовлення в межах проекту «Слов’янський канал». «ТОНІС» дістав право на мовлення в 12 областях України.

l У період з 1997 по 2000 рік дістав право на мовлення по всій території України з використанням усіх видів сигналу.

l 1993 року телекомпанія «ТОНІС» провела Перший міжнародний фестиваль телепередач «Оксамитовий сезон». Відтоді фестиваль «Оксамитовий сезон» проводиться щороку і за час свого існування перетворився на престижний міжнародний форум виробників телепродукції, а також творчої та ділової еліти різних країн.

l З березня 2002 року «ТОНІС» почав мовлення в оновленому вигляді.

l У червні 2003 року Віталія Докаленка обрано Головою Правління Відкритого акціонерного товариства «Телеканал «ТОНІС».

Контракты №42 / 2004


Вы здесь:
вверх