логин:    пароль: Регистрация
Вы здесь:
  
Юрий Стець: «5-й» становится чем-то наподобие Мекки для информационщиков» - «Контракты» №25 Июнь 2005г.

Днями виповниться три місяці з моменту виходу «5 каналу» в ефір у новому форматі. Ідея створення інформаційного каналу почала опрацьовуватися топ-менеджерами «5-го» відразу по закінченні виборчого марафону, про що, зокрема, говорив голова правління каналу, а на сьогоднішній день член Нацради з питань телебачення та радіомовлення Владислав Лясовський. Він також зазначав, що базою для детальних планових змін як формату, так і технічного оснащення стали дані низки соціологічних досліджень, проведених міжнародною агенцією «Консалтинг і Трейнінг». Про те, наскільки вже на сьогодні виправдали себе очікування від оновлень, як продовжує та планує розвиватися в майбутньому «5-й», а також про те, яка в цьому роль продюсера, розповідає один з головних учасників усіх процесів на каналі, генеральний продюсер Юрій Стець.


Чим сьогодні «5 канал» відрізняється від решти телеканалів України?

— Достатньо просто ввімкнути телевізор, взяти до рук пульт і, переглянувши канали, зрозуміти, що «5 канал» справді істотно відрізняється від решти телеканалів України. Чим саме? По-перше, тим, що наш канал є досить вузькоформатним, причому в хорошому сенсі слова. Це інформаційний канал.

Думаю, що зараз більшість каналів прагнутимуть якимось чином форматуватися (я не беру до уваги музичні канали, такі як М1, O-tv, Enter-music, або кіношні (Enter-фільм), тобто, як і в інших країнах, передусім визначати свого глядача, мати якісь свої фокус-групи і на них працювати. Насамперед приємно, що наш глядач — це передусім улюблений глядач. Але головне — це освічена, інтелектуальна, готова приймати рішення людина дії. І, звичайно ж, «5 канал» відрізняється тим, що тут працюють професіонали. Практика останніх двох років засвідчила, що «5-й» стає чимось на кшталт Мекки для інформаційників. Сюди постійно приходять найкращі ведучі, найкращі журналісти, найкращі редактори і т. ін. Тож, повторю, наш канал відрізняється своєю командою, своїм якісним, професійним колективом.

Ви не вважаєте, що, створюючи вузькоформатний канал, ви звужуєте й аудиторію?

— Думаю, немає людини, яка не хотіла б отримувати інформацію. І ми дуже хочемо дійти до моменту, коли всі зрозуміють: якщо тобі потрібна інформація незалежно від того, яка вона — стосується політики, чи спорту, чи погоди, чи бізнесу, чи того, як, умовно кажучи, приготувати плов, — вмикай «5 канал».

Яка філософія роботи каналу, тобто головні принципи, що декларуються? «5-й» не раз заявляв, наприклад, про принципи чесності та об’єктивності...

— Ці принципи й не змінювались. Інша річ, що решта каналів також намагаються бути такими. Висновки робити глядачеві. Якщо говорити про місію, то, звичайно, ми хочемо дуже швидко, оперативно і, головне, об’єктивно та докладно інформувати людей. «5 канал» — це весь спектр новин. Тож ви отримаєте все, що хочете отримати. Якість, об’єктивність і оперативність — ось філософія каналу. Сформулюю красиво: потрібно прокидатися з «5-м», щоб знати, що відбувається навколо тебе, в сусідній квартирі та у світі, треба засинати з «5-м», щоб знати, що відбудеться. «5-й» є носієм інформації і ньюсмейкером — каналом, що створює новини в ефірі (у нас велика кількість гостей в ефірі, які іноді роблять новинні заяви), і я думаю, що це дуже важливо.

Що входить у ваші обов’язки як продюсера і чи є якісь особливості роботи продюсера саме на «5 каналі»?

— Мої обов’язки навряд чи відрізняються за своєю природою від тих, що існують на інших каналах. А якщо говорити про особливості, то потрібно розуміти: «5 канал», враховуючи те що в нас немає 3-годинних фільмів або 2-годинних записаних програм, — це канал людей. У нас постійний конвеєр. Тож мої обов’язки — це передусім спілкування з людьми й спроба створити якісну робочу атмосферу в команді каналу (а це більш ніж чотириста працівників), це клімат, це бажання кожної людини працювати.

І, природно, весь потік проектів, бажання брати участь у проектах, ідей, які надходять до нас електронною поштою, телефонами і факсами, такий величезний, що, мабуть, працювати доводиться більше, ніж іншим генеральним продюсерам. Хоча я ніколи не працював генеральним продюсером іншого каналу, тому навряд чи можу робити висновки про їхню роботу повною мірою. В будь-якому разі я можу сказати, що на «5-му» працювати генеральним продюсером дуже приємно.

Наскільки легко (чи складно) сьогодні робити кар’єру продюсера на телебаченні? Який, на вашу думку, секрет успішного продюсера?

— Напевно, зараз робити кар’єру продюсера складніше, тому що рівень телебачення й менеджменту у світі й в Україні зростає, підвищується рівень країни загалом і тих людей, які хочуть займатися телебаченням, зокрема. Можу сказати, що коли я став генеральним продюсером телеканалу НБМ, а потім, коли півтора року тому відкрився «5 канал», генеральним продюсером вже цього каналу, складність полягала в тому, щоб тими вірою й ідеєю, які були у мене, заразити людей, що працювали зі мною.

Слава Богу, це вдалося. Що стосується другої частини питання, то у нас в Україні є достатня кількість продюсерів, які зробили свої канали успішними. І я багато спілкуюся з журналістами, які тепло висловлюються про своїх генеральних продюсерів, тому це питання потрібно ставити широкому колу журналістів. Що стосується мене, то, мабуть, потрібно все-таки дуже багато працювати, більше, ніж годин в одній добі, і тоді успіх в будь-якому разі прийде. Великий Віктор Гюго сказав: «Якщо ви чогось не досягнули, значить, ви хотіли наполовину». Потрібно просто захотіти.

Як стають продюсерами на

«5-му»? Якщо це готова позиція, то які вимоги пред’являються пошукачам? Якщо професіонали «ростуть» всередині компанії, то з яких посад, чому навчаються?

— Я вже говорив, що мені, наприклад, ця посада була запропонована топ-менеджерами після того, як мультирегіональна телекомпанія НБМ вирішила зробити ребейдинг і об’єднати свої зусилля з компанією «Експрес-інформ». Серед головних вимог, які висуваються кандидатам, приміром лінійним продюсерам, головним продюсерам чи продюсерам новин, — передусім бажання, висока працездатність, вміння швидко реагувати.

Для нашого каналу, який має велику кількість прямих ефірів, екстремальних ситуацій, імпровізацій, змін програмної сітки і т. ін., це обов’язково, Тобто необхідно бути мобільним, швидким і чітким. І бажано мати великий досвід роботи на телебаченні. Що стосується того, чи може людина, працюючи на телеканалі, вирости до посади продюсера, скажу таке: я працюю на телебаченні 15 років, 7 років тому я прийшов у телекомпанію НБМ журналістом, потім був редактором, далі — старшим редактором, головним редактором, програмним директором, продюсером і, нарешті, генеральним продюсером. Тож усе можливо. Потрібно тільки захотіти.

Які, на ваш погляд, основні складові успішного, конкурентоспроможного каналу, що претендує на лідируючі позиції на ринку?

— Насправді ринок дуже насичений каналами — національними, регіональними, мультирегіональними, місцевими. Для того щоб вижити на цьому ринку, потрібно постійно вигадувати щось нове. Це, мабуть, і є показник успішності каналу й продюсера як такого. Якщо ти не пропонуєш нічого нового, ринок тебе швидко забуває. У цьому плані я можу відзначити, що рестарти ми робимо набагато частіше, ніж інші канали. Є звичка робити рестарти у вересні, чи, як це називають, з нового сезону. У нас новий сезон фактично весь час. Ми постійно робимо щось нове, втілюємо нові ідеї, нові проекти. 14 березня у нас був черговий рестарт, 1 вересня буде ще один, думаю, що й 1 січня зробимо. Ми постійно перебуваємо в пошуку, це, на мій погляд, і є успіх чи успішність каналу на ринку телебачення.

Ви можете зараз чітко спрогнозувати, яким стане «5 канал» у найближчому майбутньому? Чи визначені якісь конкретні напрями його розвитку?

— Напрями визначено: ми перший інформаційний канал в Україні, я навіть не побоюся сказати, що ми найкращий інформаційний канал в Україні. Думаю, що нам потрібно тримати це лідерство. Понад те, ми його розвиватимемо. Якщо говорити про якесь чітке формулювання, то в найближчому майбутньому, орієнтовно у вересні, ми запустимо великі студійні ток-шоу, ще більшу кількість журналістських авторських аналітичних, публіцистичних програм-розслідувань, трансляцій і телемостів. Ми хочемо бачити картинку і чути думку людей, експертів, політиків, музикантів з усього світу. Це те, до чого ми прагнемо. Буде добре, якщо ми станемо СНГшним чи навіть східноєвропейським CNN.

Чим, окрім телебачення (тобто роботи), ви займаєтеся, захоплюєтеся?

— Я дуже люблю свою сім’ю. Не знаю, чи можна говорити захоплююсь, але займаюся точно. Причому займаюся дуже мало, й мені від цього незатишно. У мене двоє дітей, я дуже їх люблю, і мені сумно, що я мало приділяю їм часу. А мої захоплення — це футбол і друзі. З багатьма з тих, хто зі мною працює, я хочу спілкуватися не тільки на каналі, тому, коли є можливість, я обов’язково спілкуюся з ними за межами каналу. Я ними справді захоплююсь. А футбол я люблю як командну гру. Одна людина не може виконувати будь-яку роботу, за винятком чистого мистецтва — створення картини чи музичного твору. Якщо йдеться про великі форми, то це командна гра, в якій обов’язково має бути лідер, капітан, воротар і т. ін. Тільки команда може досягти успіху. У нас хороша футбольна команда. Ми вже вигравали нашу супер-лігу, і я думаю, що найбільші перемоги ще попереду. Хотілося б перемогти ще на чемпіонаті Європи і на чемпіонаті світу. Це образно!

Кілька слів про те, як проходить робочий день телевізійного продюсера (з чого починається і чим закінчується).

— Починається він з того, що я переглядаю свою пошту, планую зустрічі, дзвінки. Після цього вмикаю телевізор, дивлюся «5 канал» і моніторю інші телеканали, тож увечері в мене вже є певна картина того, що ми встигли зробити, а що не встигли — відносно наших колег, які працюють на інших каналах, чи з того, що планували самі.

Загалом день може складатися непередбачувано. Якщо в країні чи світі трапляється щось екстремальне, ми повинні реагувати. Тому можна зняти сорочку, піджак і краватку, одягти футболку і почати носитися по місту, студії чи по ефірній апаратній. А може бути абсолютно спокійний день — робота з документами і проектами, зустрічі, конференції, інтерв’ю, планерки...

Як ставиться сім’я до вашої роботи? У чому саме ви відчуваєте підтримку рідних?

— Коли я вже думав покінчити з телебаченням, моя дружина вмовила мене піти в компанію НБМ. Думаю, саме вона вплинула на те, що я зараз працюю на «5 каналі». Тому, звичайно, вона добре ставиться до моєї роботи. Якби погано, то не зробила б такої дурниці. А з приводу підтримки... Можу сказати, що я, мабуть, дуже погана людина, тому що не вмію забивати цвяхи, вкручувати лампочки. Моя сім’я від цього мене відгородила. У цьому і є їхня підтримка.

Побут від мене абсолютно не залежить. Я його споживач у чистому вигляді, і це тільки завдяки тому, що мої рідні вирішили зробити мені такий подарунок по життю. Якщо сім’я вирішить, що їй заважає моя робота, то заради сім’ї я цю роботу залишу. Хоча сподіваюся, цього ніколи не станеться.

Контракты №25 / 2005


Вы здесь:
вверх