логин:    пароль: Регистрация
Вы здесь:
  
Улюблена реклама Світлана СЛЄСАРУК, Колажі Андрія ДМИТРЕНКО - «Контракти» №13 Березень 2008р.

Як посилення вимог до реклами пайових фондів вплине на дохідність ПІФів. Тепер ДКЦПФР має намір перевіряти рекламні кампанії всіх без винятку фондів


Держкомісія з цінних паперів та фондового ринку вирішила посилити вимоги до реклами пайових інвестфондів. Чиновники держструктури підготували відповідні зміни до закону про рекламу. Суть законопроекту: вказуючи рівень дохідності фондів за попередній рік, компанії з управління активами повинні додавати, що прибутковість минулих періодів не гарантує аналогічних показників у майбутньому.

Торік середня дохідність відкритих ПІФів становила 70-90% річних, індекс ПФТС збільшився на 135%. При цьому більшість фондів, які рекламували свої послуги на початку 2008-го, посилалися на рекордне зростання українського фондового ринку загалом у 2007 році й окремих галузях. Наприклад, у Києві розміщують білборди такого змісту: «+270% зростання акцій металургійних компаній за рік».

Згідно з чинним законодавством ПІФи не мають права гарантувати дохідність і повинні погоджувати рекламні макети з ДКЦПФР не пізніше ніж за 5 днів до їх публікації у ЗМІ або на білбордах. Однак досі багато КУА безкарно розміщували рекламу в засобах масової інформації без узгодження з Держкомісією. Тепер ДКЦПФР має намір перевіряти рекламні кампанії всіх без винятку фондів.

Ще одне нововведення для ринку запропонувала Українська асоціація інвестиційного бізнесу, внісши зміни до етичного кодексу Асоціації. Тепер члени УАІБ повинні вказувати у своїх рекламних проспектах супутні витрати інвестора у разі вкладення грошей у ПІФи: комісійні при купівлі та продажу паю, винагороду керуючому тощо.

Менеджери КУА вважають, що нові правила можуть негативно вплинути на зростання ринку. Андрій Золотухін, керуючий директор Dragon Asset Management, вважає, що будь-яке нововведення лише ускладнить процедуру просування КУА своїх послуг і відповідно загальмує розвиток ПІФів в Україні. Директора КУА «Магістр» Сергія Січкаря турбує намір ДКЦПФР перевіряти всі рекламні макети: «У цьому випадку кампанії з просування послуг КУА можуть постраждати від бюрократії чиновників. Утім, якщо контролюючі органи не стануть відкладати розгляд рекламних проектів у довгу шухляду, паніки на ринку не виникне».

Побоювання керуючих КУА зрозумілі: якщо фонди вказуватимуть у проспектах розмір витрат при інвестуванні в ПІФи, а до рекламованої дохідності додаватимуть «компанія не гарантує», приплив грошей може знизитися. Рівень дохідності фондів залежить, зокрема, від обсягу залучених коштів: що більші активи ПІФу, то простіше фонду спекулювати цінними паперами на фондовому ринку.

 

«Де тільки «Дзиру» застосовують, там про бруд забувають!» Вночі, підсвічену гігантськими прожекторами, її добре видно з Місяця. Нічого не вдієш — міжпланетна реклама! Новинка для нашої Галактики.

Джанні Родарі, «Римські фантазії»

Вы здесь:
вверх